15.8 C
Chania
Monday, April 29, 2024

Γ. Λιονάκης: Κίνδυνος θάνατος ο ΒΟΑΚ – Ανύπαρκτη η συντήρηση του οδικού δικτύου

Ημερομηνία:

Με αφορμή τον 2ο διεθνή μαθητικό – φοιτητικό διαγωνισμό «Αγωνίζομαι για την οδική ασφάλεια» που διοργανώνει ο “Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης – Ο Άγιος Χριστόφορος” βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον πρόεδρο του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων κ. Γιάννη Λιονάκη.

Ο κ. Λιονάκης μας επισήμανε ότι ένας από τους κύριους λόγους των αυξημένων τροχαίων ατυχημάτων στην Κρήτη είναι και η δραματική κατάσταση που βρίσκονται οι δρόμοι.

Τα χρήματα δεν επαρκούν «ούτε για ασπιρίνες»

Για τον ΒΟΑΚ, είπε ότι παρά τις διαρκείς επισημάνσεις, στηθαία δεν έχουν τοποθετηθεί στα καίρια σημεία που προκαλούνται ατυχήματα ενώ το μόνο που αναμένεται για το επόμενο χρονικό διάστημα είναι μία εργολαβία δέκα περίπου εκατομμυρίων ευρώ, χρήματα που δεν επαρκούν «ούτε για ασπιρίνες».

Ούτως ή άλλως, αυτό το ποσό δε θα χρησιμοποιηθεί για τοποθέτηση στηθαίων αλλάγια επανατοποθέτηση πινακιδών, μια εξέλιξη που, όπως μας επισήμανε ο κ. Λιονάκης, δεν αναμένεται να έχει κάποιο θετικό αποτέλεσμα, αφού, ο εξορθολογισμός των ορίων θα είναι ανεπίκαιρος εφόσον πλέον τα δεδομένα έχουν αλλάξει με τη μελέτη που είχε γίνει το 2007 να μην τα είχε λάβει υπόψη.

Οι συνθήκες πάντως που επικρατούν στο οδικό δίκτυο και στο ζήτημα των πινακίδων είναι τραγικές. Ο κ. Λιονάκης εξηγεί:

«Υπάρχουν πολλές πινακίδες που τοποθετήθηκαν το 1972. Κάποιες άλλες τοποθετήθηκαν στην πορεία. Κάποιες τοποθετήθηκαν μετά όταν έγιναν κάποιες ανακατασκευές του δρόμου. Υπάρχει δηλαδή ένα απίστευτο αλαλούμ στη σήμανση των δρόμων του νησιού μας που κάνει πρακτικά ανεφάρμοστο τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η κατάσταση που επικρατεί εδώ, δεν υπάρχει πουθενά αλλού».

Τι συμβαίνει στα Χανιά

Στα Χανιά τώρα, η κατάσταση σε σύγκριση με πέρισυ είναι πολύ χειρότερη. Μέσα σε ένα μικρό χρονικό διάστημα έχουμε ήδη 7 νεκρούς εκ των οποίων οι 5 είναι στον Βόρειο Οδικό Άξονα. Ο κ. Λιονάκης σημειώνει:

«Έχουμε πλέον ένα προφίλ για τα τροχαία ατυχήματα στα Χανιά και πρέπει να πάρουμε αποφάσεις και να παρέμβουμε στα σημεία όπου έχουμε περιστατικά. Το προφίλ των θανάτων από τροχαία στα Χανιά, λέει με απλά λόγια, ότι πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί όταν οδηγούμε στον Βόρειο Οδικό Άξονα».

Ν’ αναφέρουμε εδώ ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έδωσε ο κ. Λιονάκης την προηγούμενη χρονιά για το ίδιο χρονικό διάστημα είχαμε 4 νεκρούς εκ των οποίων 1 πεζός και οι υπόλοιποι οδηγοί μηχανών ενώ φέτος διαπιστώνεται μία αύξηση 75%. Σημαντικό στοιχείο επίσης ότι οι ηλικίες που συμμετέχουν σε θανατηφόρα τροχαία έχει αλλάξει αφού οι νεκροί είναι μεταξύ 36 – 55 ετών.

Πάντως, αν πέρισυ είχαμε πανευρωπαϊκό ρεκόρ με 18 από τους 21 νεκρούς να είναι αναβάτες μηχανών αυτό που προβληματίζει φέτος τον κ. Λιονάκη είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων συμβαίνει στον Βόρειο Οδικό Άξονα. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Όπως διαπιστώνει, οπωσδήποτε σημαντικό λόγο στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα παίζουν πάντα παράγοντες όπως η χρήση αλκόολ. Όμως αυτό δεν επαρκεί για να εξηγήσει τον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων συγκεκριμένα στον ΒΟΑΚ. Αυτό που συμπεραίνει είναι ότι υπάρχουν ειδικοί λόγοι που σχετίζονται και με την κακή ποιότητα του οδικού δικτύου:

"google ad"

«Δε γίνεται τίποτα. Ούτε συντήρηση δρόμων, ούτε τίποτα. Παλιότερα γινόταν και μία επέμβαση στα σημεία που το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό. Σήμερα, δεν γίνεται τίποτα».

Τριπλάσιος φόρτος μετακινήσεων στον κόμβο της Σούδας σε σχέση με την Εγνατία

Πλέον, έχουμε μπει στην καλοκαιρινή περίοδο και η κατάσταση δεν αναμένεται να βελτιωθεί. Την Κρήτη επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι που δε γνωρίζουν την κατάσταση του οδικού δικτύου και οι κίνδυνοι θα πολλαπλασιαστούν για όλους. Αυτό γίνεται εμφανές και από τα στοιχεία που μας έδωσε ο κ. Λιονάκης:

«Στον κόμβο της Σούδας η μέση διέλευση φέτος το καλοκαίρι θα ξεπεράσει τα 12.000 οχήματα ανά ημέρα. Δηλαδή θα είναι ένας από τους δρόμους με την πιο πυκνή διέλευση οχημάτων στην Ελλάδα. Κι όμως, αυτό το σημαντικό στοιχείο δε φαίνεται να το λαμβάνει κανείς υπόψη. Το ερώτημα που τίθεται είναι: υπάρχουν οι υποδομές για να υποστηρίξουν ένα τέτοιο φόρτο μετακινήσεων; Υπάρχουν οι δρόμοι;»

Για να αντιληφθούμε για τι μεγέθη μιλάμε η μέση κυκλοφοριακή πυκνότητα της Εγνατίας Οδού με εξαίρεση την περιοχή των Μεγάρων σε καμία ημέρα του χρόνου δεν ξεπερνά τα 4.000 οχήματα. Στη Σούδα έχουμε τριπλάσια πυκνότητα κυκλοφορίας.

«Τίποτα δεν είναι τυχαίο απ’ όσα συμβαίνουν και πρέπει κάποια στιγμή να το αναγνωρίσουμε. Υπάρχουν αιτίες και πρέπει να αναζητηθούν. Μετά θα μπορούμε να δώσουμε τις σωστές απαντήσεις και να βρούμε τις λύσεις που είναι το ζητούμενο. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος».

Ο κ. Λιονάκης κατέληξε πως το ζητούμενο για όλους τους πολίτες είναι ο εξορθολογισμός των μετακινήσεων:«Ζητάμε να μεταβαίνουμε στη δουλειά μας με ποιότητα, ταχύτητα, οικονομία και ασφάλεια. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν ισχύει σήμερα».

«Αγωνίζομαι για την οδική ασφάλεια»

Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Λιονάκης βρέθηκε στα Χανιά στα πλαίσια της παρουσίασης του 2ου διεθνή μαθητικού – φοιτητικού διαγωνισμού «Αγωνίζομαι για την οδική ασφάλεια».

Ο διαγωνισμός που διοργανώνεται από τον «Σύλλογο Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων Περιφέρειας Κρήτης – Ο Άγιος Χριστόφορος» καλεί φοιτητές και μαθητές να στείλουν το μήνυμά τους για την οδική ασφάλεια, σε βίντεο, ηχητικό σποτ ή αφίσα.

Από τον διαγωνισμό που ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου θα προκύψουν έξι νικητές των οποίων τα έργα θα παρουσιαστούν σε ειδική τελετή όπου και θα βραβευθούν. Η τελετή θα γίνει στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης στις 14 Νοεμβρίου.

Το διαγωνισμό στηρίζουν το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Δια Βίου Μάθησης, η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Νοσοκομείο Χανίων, το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Κρήτης, το ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης, φορείς και πολίτες του νομού Χανιών.

Περισσότερα στοιχεία καθώς και βίντεο και άλλο υλικό από τους νικητές της προηγούμενης χρονιά μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα www.polentaspark.gr.

Γ.Α.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

1 ΣΧΟΛΙΟ

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κατολίσθηση στα Τοπόλια τραυματίζει ελαφρά μητέρα και παιδί

Σε συναγερμό τέθηκαν το πρωί της Κυριακής οι αρχές...

35χρονη τουρίστρια σώθηκε μετά από επιχείρηση διάσωσης στο Μπάλο

Μια 35χρονη τουρίστρια από τη Γερμανία διασώθηκε χθες το...

Ηράκλειο: Είχε γίνει η σκιά της και την τρομοκρατούσε!

Αρνούνταν να αποδεχθεί ότι η σχέση τους είχε πάρει...

Γαμήλια φωτογράφιση με παραδοσιακές… ινδικές φορεσιές και φόντο τον Κούλε!

Με καταγωγή από την Ινδία, γεννήθηκαν και μεγάλωσαν οι ίδιοι...