19.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Έκρηξη αναγνωσιμότητας στα κοινωνικά δίκτυα του «Αγώνα της Κρήτης» – Πρωτιά μεταξύ των εφημερίδων της Κρήτης

Ημερομηνία:

Τα 3.000 likes έφτασε η σελίδα fb του «Αγώνα της Κρήτης» και με την ευκαιρία αυτή θα σας παρουσιάσουμε κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την αναγνωσιμότητα της εφημερίδας και τη δυναμική της στα κοινωνικά δίκτυα.

Στις πρώτες 20 περιφερειακές εφημερίδες πανελλαδικά

Tα 3.000 likes είναι ένας αρκετά υψηλό αριθμός likes για περιφερειακή εφημερίδα και σύμφωνα και με τις μετρήσεις της ιστοσελίδας reforme.gr o «Αγώνας της Κρήτης» βρίσκεται στο top 20 των τοπικών περιφερειακών εφημερίδων της Ελλάδας από άποψη αριθμών likes.

Αρχικά να τονίσουμε ότι ο αριθμός των 3.000 likes είναι οργανικός, δηλαδή όχι πληρωμένος. Είναι ένας «καθαρός» αριθμός ανθρώπων που επιθυμούν να ενημερώνονται μέσω της ιστοσελίδας του «Αγώνα της Κρήτης». Δεν έχει προκύψει από κάποιου είδους promotion ή μέσω διαφήμισης.

Αυτό δεν το λέμε για να κατακρίνουμε όσους επιθυμούν να ξοδέυουν χρήματα σε μία τέτοια διαδικασία όμως, όπως έχει αποδειχθεί, τα likes που αγοράζονται στη μεγάλη πλειοψηφία τους δεν ανταποκρίνονται στη δυναμική του μέσου. Μάλιστα, τα likes αυτά πολλές φορές αποδεικνύονται ψεύτικα.

Οι δείκτες “Engagament” και “talking about this” και τα “likes”

Όπως έχει αποδειχτεί υπάρχουν εταιρείες που πουλάνε κατά χιλιάδες τα likes σε εταιρείες, είτε σε γνώση τους είτε δίχως να το γνωρίζουν.

Τα πλαστά likes που έχουν πλημμυρίσει το facebook, αποτελούν πλέον ένα πραγματικό και σημαντικό πρόβλημα για πολλές επιχειρήσεις που νοιώθουν εξαπατημένες αφού παρά τα χρήματα που έχουν πληρώσει για promotion γνωρίζουν ότι η αύξηση των αριθμών των likes δεν αντιστοιχεί σε μία ανάλογη αύξηση της δημοτικότητας της σελίδας τους αφού, σε πολλές περιπτώσεις, οι χρήστες δεν υπάρχουν ή δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τη σελίδα που ακολουθούν!

Όπως σημειώνει και η ιστοσελίδα reforme.gr η οποία επικεντρώνεται σε μετρήσεις δημοτικότητας μέσων ενημέρωσης στο διαδίκτυο ο αριθμός των likes μπορεί να εντυπωσιάζει αλλά πολλές φορές δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Γι’ αυτό άλλωστε, πλέον, οι προσπάθειες των μεγαλύτερων ομίλων ΜΜΕ διεθνώς στρέφονται

«στην πιστότητα των κοινοτήτων αυτών, στο engagement, δηλαδή στην ενεργή συμμετοχή των χρηστών που συνθέτουν τις κοινότητες».

To engagement είναι ο δείκτης που μετρά το ενδιαφέρον και την ανάμειξη των αναγνωστών σε σχέση με το υλικό που δημοσιεύεται. Μετρά το ποσοστό των ανθρώπων που τους άρεσε, μοιραστήκανε, διαβάσανε ή σχολιάσανε μία είδηση η οποία έχει δημοσιευθεί. Εξίσου σημαντικός είναι ο δείκτης “talking about this”.

Σε αντίθεση με το “like” που είναι στιγμιαίο ο δείκτης “talking about this” μετρά την ενεργή καθημερινή συμμετοχή.

Για να το κάνουμε ακόμα πιο ξεκάθαρο:

LIKES: Σημαίνει ότι κάποια στιγμή, κάποιος, είτε επειδή πληρώθηκε είτε επειδή το θέλησε πάτησε το κουμπί «like» της σελίδας. Αυτό μπορεί να έχει συμβεί είτε μέσω facebook είτε μέσω κάποιας ιστοσελίδας που είχε λινκ για το facebook.
TALKING ABOUT THIS: Αυτός είναι ο ακριβής αριθμός των ανθρώπων που συμμετέχουν διαδραστικά (engage) σε καθημερινό επίπεδο με τη σελίδα στο facebook. Οι άνθρωποι, δηλαδή, που επιστρέφουν και συμμετέχουν ΜΕΤΑ που πατάνε το “like” στη σελίδα. Ο συγκεκριμένος δείκτης είναι σημαντικός γιατί μετρά τη δραστηριότητα όπως σχόλια, likes σε θέματα δημοσιευμένα, θέματα που μοιράζονται σε προσωπικές σελίδες (share), κλικ σε θέματα από επισκέπτες στη σελίδα.

"google ad"

Εκεί λοιπόν επενδύουμε κι εμείς και φαίνεται ότι τα πάμε αρκετά καλά.

Πρωτιά του «Αγώνα της Κρήτης» στους δείκτες “talking about this” στις εφημερίδες της Κρήτης

Συλλέξαμε στοιχεία από την παρουσία κρητικών ειδησεογραφικών πρακτορείων και εφημερίδων στην Κρήτη και τα στοιχεία για την εφημερίδα μας είναι άκρως ενθαρρυντικά.

Να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία που παραθέτουμε είναι για την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου. Όμως ανάλογα είναι τα στοιχεία και για προηγούμενες εβδομάδες.

Σε σύγκριση με τις εφημερίδες «Ανατολή» από το νομό Λασιθίου, «Νέα Κρήτη» και «Πατρίς» από Ηράκλειο και «Χανιώτικα Νέα» από Χανιά, ο «Αγώνας της Κρήτης» αν και βρίσκεται πίσω στον αριθμό likes βρίσκεται μπροστά και με διαφορά από άποψη engagement.

Η εφημερίδα «Ανατολή» με 4.300 likes έχει “talking about this” 532, η «Νέα Κρήτη» με 6.100 likes έχει “talking about this” 118, η «Πατρίς» με 7.400 likes έχει “talking about this” 65, τα «Χανιώτικα Νέα» με 12.800 likes έχει “talking about this” 670 και ο «Αγώνας της Κρήτης με 3.000 likes έχει “talking about this” 1.400.

Επιλέξαμε τις συγκεκριμένες εφημερίδες επειδή όλες τους έχουν ισχυρή διαδικτυακή παρουσία με καθημερινή ανανέωση του υλικού τους και λειτουργία στα πρότυπα ειδησεογραφικών πρακτορείων.

Να σημειώσουμε επίσης ότι ο «Αγώνας της Κρήτης» κυκλοφορεί 5 ημέρες την εβδομάδα οπότε, την Κυριακή και τη Δευτέρα η ροή ανάρτησης ειδήσεων είναι μειωμένη, άρα και η κίνηση των αναγνωστών. Αντιθέτως, οι υπόλοιπες εφημερίδες που αναφέρουμε κυκλοφορούν 6 ημέρες την εβδομάδα.

Ανταγωνιστικός ως προς ειδησεογραφικά πρακτορεία

Όμως ακόμα και σε σύγκριση με ειδησεογραφικά πρακτορεία με ροή ειδήσεων όλη την ημέρα (στοιχεία που είναι φυσικό να ανατροφοδοτεί την κίνηση στα κοινωνικά δίκτυα και στις αντίστοιχες ιστοσελίδες) ο «Αγώνας της Κρήτης» είναι ανταγωνιστικός.

Αναφέρουμε χαρακτηριστικά ότι το Candianews.gr με πάνω από 12.000 likes έχει “talking about this” 1.800, το Cretalive.gr με 57.000 likes 2.000“talking about this”, το flashnews.gr με 58.000 likes έχει 1.900“talking about this”, το zarpa.gr με 13.900 likes έχει 1.700 “talking about this”, ενώ το prismanews.gr με 16.900 likes έχει μόλις 91 “talking about this”.

Στο τοπ 20 των περιφερειακών εφημερίδων και στο twitter

Ο «Αγώνας της Κρήτης» έχει έντονη παρουσία και στο twitter όπου βρίσκεται και εδώ μεταξύ των top 20 περιφερειακών εφημερίδων της χώρας και ψηλότερα από αρκετά ειδησεογραφικά πρακτορεία της Κρήτης.

Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι η αντιστοιχία followers και following είναι εξαιρετικά καλή. Πιο συγκεκριμένα η εφημερίδα μας έχει 691 followers και μόλις 94 following. Το συγκεκριμένο στοιχείο έχει ιδιαίτερη αξία γιατί αποδεικνύει ότι όσοι παρακολουθούν τις αναρτήσεις της εφημερίδας δεν το κάνουν για να ανταποδώσουν ένα πιθανό “follow back”.

Να αναφέρουμε ότι στο twitter η εφημερίδα «Ανατολή» έχει 437 followers και 3 following, η «Νέα Κρήτη» 567 followers και 91 following ενώ τα «Χανιώτικα Νέα» έχουν 2.492 followers και 2.224 following.

To twitter ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει εξαιρετική σημασία γιατί θεωρείται ότι διαμορφώνει τάσεις.

Την ίδια στιγμή, παρά την αδιαμφισβήτητη παρουσία της εφημερίδας στις κορυφαίες περιφερειακές της χώρας, ο «Αγώνας της Κρήτης» παραμένει (εδώ και χρόνια) κομμένος από οποιαδήποτε κρατική διαφήμιση ή άλλη μορφή νόμιμης κρατικής ενίσχυσης.

Συνεχίζουμε με τις δυνάμεις μας και με τη δική σας υποστήριξη.

Και σας υποσχόμαστε ότι σύντομα θα σας έχουμε αρκετές ακόμα ευχάριστες εκπλήξεις.

«Αγώνας της Κρήτης»: Δεν κάνουμε δημόσιες σχέσεις – Γράφουμε αυτά που κανείς άλλος δε θέλει να γράψει.

EMAIL: news@agonaskritis.gr | WEB: agonaskritis.gr/ | TWITTER: twitter.com/agonaskritis | FB: facebook.com/agonaskritis

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στο ΕΠΙ ΓΗΣ IV, την Παρασκευή 29 Μαρτίου στην Ηλεία ο Χανιώτης ερευνητής Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης

Ο σπουδαίος ερευνητής Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης πτυχιούχος της Γεωπονικής Σχολής...