16.8 C
Chania
Thursday, March 28, 2024

Διήμερες εκδηλώσεις προβολής των προϊόντων ελιάς στο Αγρίνιο

Ημερομηνία:

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν στο Αγρίνιο οι διήμερες εκδηλώσεις προβολής και προώθησης των προϊόντων ελιάς  ‘ΕΛΑΙΑ 2014’ που οργάνωσε στις 26-27 Σεπτεμβρίου 2014 ο Δήμος Αγρινίου σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Ελιάς & Υποτροπικών Φυτών Χανίων και το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιοκομίας. Στις εκδηλώσεις συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας ελαιολάδου, παραγωγοί, ελαιουργοί, τυποποιητές, έμποροι και καταναλωτές. Στην έναρξη των εκδηλώσεων ο δήμαρχος Αγρινίου Γεώργιος Παπαναστασίου είπε μεταξύ άλλων ότι ο Δήμος Αγρινίου με τη λίμνη Τριχωνίδα, το τοπίο, την αγροτική κληρονομιά, τις ιστορικές ρίζες, τις οικογενειακές επιχειρήσεις με τα αγροκτήματα ελιάς είναι το τέλειο σκηνικό για την παραγωγή επιτραπέζιας ελιάς και ελαιολάδου και παρέχει μεγάλες δυνατότητες για τη διαφήμιση της ιστορίας και της πολιτιστικής ταυτότητας του Δήμου. Και κατέληξε ότι στόχος της δημοτικής αρχής είναι να στηρίξει τους παραγωγούς και τους επιχειρηματίες του τόπου να τυποποιήσουν τα προϊόντα τους και να τα «βγάλουν προς τα έξω. Μόνο με την εξωστρέφεια μπορούμε να στηρίξουμε τον παραγωγικό πλούτο του τόπου μας»

Την ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό ο Αντιδήμαρχος Οικονομικής Ανάπτυξης του δήμου Αγρινίου, Γεώργιος Μελιάδης, ενώ ο τ. Διευθυντής του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών φυτών Χανίων Κων/νος Χαρτζουλάκης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην παγκόσμια παραγωγή και κατανάλωση ελαιολάδου που αυξάνεται παράλληλα από το 1990 μέχρι σήμερα, τονίζοντας ότι αυτό που απαιτείται είναι ο προσανατολισμός της ελαιοκαλλιέργειας και το στρατηγικό σχέδιο για την επίτευξη των στόχων. Με δεδομένο τα δομικά προβλήματα της ελληνικής γεωργίας, η ελαιοκαλλιέργεια της χώρας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον πρέπει να στραφεί στην παραγωγή ιδιαίτερα ποιοτικών και ασφαλών πιστοποιημένων ελαιοκομικών προϊόντων σημαντικής προστιθέμενης αξίας. Μια δυναμική ελληνική απάντηση στην επιδιωκόμενη ‘ελαιοκομική παγκοσμιοποίηση’ θα μπορούσε να είναι η επιλογή και καλλιέργεια σε κάθε περιοχή ντόπιων ελληνικών ποικιλιών. Και κατέληξε ότι «το ελληνικό ελαιόλαδο, αν υπάρξει σοβαρή και συντεταγμένη εθνική στρατηγική που θα αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν και πατάξουμε τη νοθεία, δεν έχει να φοβηθεί τίποτε. Αντίθετα ανοίγονται νέες αγορές που μπορούμε να κατακτήσουμε, αν επιμείνουμε στην ποιότητα».

Στη ανάγκη διασφάλισης της ποιότητας του ελληνικού ελαιολάδου από την παραγωγή μέχρι τον καταναλωτή αναφέρθηκε η κα Μ. Λαζαράκη, χημικός-εμπειρογνώμων του ΔΣΕ τονίζοντας ότι τα μέσα υπάρχουν και πρέπει να όλοι να γνωρίζουμε και να επικοινωνούμε τα χαρακτηριστικά του που το διαφοροποιούν στις διεθνείς αγορές. Η κα. Μ. Ράππου από το ΥΠΠΑΤ αναφέρθηκε στις δράσεις προώθησης του ελληνικού ελαιολάδου στο εσωτερικό και τις διεθνείς αγορές τονίζοντας ότι ‘ο τουρισμός είναι το βασικό εργαλείο για την προώθηση του ελαιολάδου, αφού μπορούμε να τον κάνουμε να το γνωρίσει και να το ζητά στη χώρα του’. Τόνισε ότι υπάρχουν και δράσεις στο νέο κανονισμό, αλλά απαιτούνται συνέργειες μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, αναγκαιότητα που επισήμανε μαζί με την τυποποίηση των ελαιοκομικών προϊόντων και ο κ. Πρ. Θεοδωρίδης από το πανεπιστήμιο της Πάτρας. Η κα Ε. Κλινάκη, ιατρός του Ελληνικού Ιδρύματος Υγείας, αναφέρθηκε στις ευεργετικές ιδιότητες των συστατικών του ποιοτικού ελαιολάδου (φαινόλες, μικροστοιχεία, κλπ) στην υγεία του ανθρώπου και τόνισε ότι το ελαιόλαδο πρέπει να τυποποιείται σωστά για να εξασφαλίζονται όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του. Τέλος, η κα Αικ. Καμηλάκη επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών αναφέρθηκε στο πολιτισμό της ελιάς και τις δυνατότητες ανάδειξής του.

Στη Δημοτική Αγορά έγινε επίδειξη δεκατιανού με βάση το ελαιόλαδο από σε 300 παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης οι οποίοι εκτέλεσαν συνταγές που επιμελήθηκε η κ Μαραζιώτη, διατροφολόγος εκπαιδευτικός, τονίζοντας ιδιαίτερα την ανάγκη αγωγής για την διατροφή από το σχολείο. Πραγματοποιήθηκε επίσης έκθεση τυποποιημένων προϊόντων ελιάς και ελαιόλαδου και έκθεση έργων σχολικού  καλλιτεχνικού διαγωνισμού  «Eλιά και λάδι , ο χρυσός της Μεσογείου», όπου συμμετείχε με δημιουργίες των παιδιών, το “Χαμόγελο του Παιδιού”, καθώς και έκθεση φωτογραφίας με θέμα τα παλιά ελαιοτριβεία της Μακρυνείας, από την φωτογραφική ομάδα Art 8.

Μεγάλη ήταν η συμμετοχή του κοινού στις εκδηλώσεις που έγιναν στη λίμνη Τριχωνίδα, θέση Δογρή και περιλάμβαναν οργανοληπτική αξιολόγηση του ελαιολάδου από ομάδα του Ινστιτούτου Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών υπό την κα. Ε. Στεφανουδάκη και επιτραπέζιας ελιάς από το κ Κ. Τερτιβανίδη.
Έγινε επίσης διαγωνισμός με βράβευση τοπικών εδεσμάτων με χρήση προϊόντων της ελιάς από επιτροπή και επίδειξη συνταγών μαγειρικής με τοπικά προϊόντα και τυποποιημένα ελαιόλαδα και παραδοσιακό κέρασμα από chef της λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδος. Οι εκδηλώσεις έκλείσαν με συναυλία του Mουσικού Σχολείου Αγρινίου.

 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ